HTML

Az Utca Embere

Feltételezések, megválaszolatlan, esetleg már megválaszolt kérdések. Ahány ember annyi nézőpont, annyi féle válasz. A média által agyunkba ütletett gondolatok, és kik döntenek a dolgok helyességéről? A vastag pénztárcájú vagyonemberek. De biztos hogy ők tudják miről beszélnek, vagy csak a könyvekben olvasták... Én nem vetem meg az alkoholt, cigarettázok, hitet téríteni nem fogok. De pár dolog kapcsán elmondom a véleményemet. Ha tetszik ha nem!

Elérhetőség

E-mail: tbtune@indamail.hu

Társblogok

Friss topikok

Címkék

áldozat (1) alkohol (1) alkoholista (2) asztali (1) beszámoló (1) black (2) bor (2) börtön (2) budapest (5) bűnözés (2) bűnöző (1) cigány (3) cigánybűnözés (1) cigányság (1) csöves (2) drog (2) drug (1) dubstep (1) ég (1) élve (1) elzárás (2) etnikai (1) fák (2) fotó (1) főváros (1) fröccs (1) gold (1) hajléktalan (2) halálos (1) halva (1) igen is van (1) ipomoea (1) jamaican (1) kábítószer (1) kábszer (1) kannásbor (1) kép (1) kisebbség (1) köd (1) ködös (1) konfliktus (1) könyv (1) kopasz (2) krokodil (1) kukázás (1) leális (1) legal (1) legendák (1) magix (1) magyar (8) magyarország (6) maker (1) marihuana (1) mefedron (1) metilon (1) módosítás (1) music (1) naplemente (1) nézőpont (2) osbourne (1) ősz (2) ozzy (1) paranoid (1) pénzbírság (1) pia (1) por (1) részeg (1) rock (2) roma (1) sabbath (1) smoke (1) sötét (1) szálló (1) táj (1) tavasz (1) természet (1) törvény (2) vagy (1) xxx (1) zene (1) zenész (2) Címkefelhő

Itt jártak

Ozzy Osbourne: Én, Ozzy

2011.11.23. 08:22 :: UtcaEmbere

Ozzy Osbourne-t a legtöbben sajnos csak az MTV által futtatott sorozatból, az Osbournes-ból ismerik. Azonban hatalmas énekes, showman és az én szememben egy élő legenda. A vélemény megoszlik róla, sokan gyűlölik, mások pedig teljesen átérzik Rock 'n Roll életmódját.

19716161418_l.jpg2010-ben adták ki könyvét, az Én, Ozzy-t. Mióta megvettem, legalább ötször - hatszor elolvastam. Nem lehet letenni. Ozzy leírja gyerekkorát, kitér lázadókori balhéira, valamint mesél zenészi karierjéről. Olvastam a Motörhead-es Lemmy Fehércsíkláz könyvét, meg jó néhány zenészkönyvet, de egyetlen egy sem volt annyira brutális, mint ez. Nem szimplán csak a stúdiózásról, meg a koncertekről szól a kötet. A nagyvilág elé tárja azokat az élethelyzeteket, melyek néha igaz groteszkek, de olyan lehetetlen módon viccesek, hogy az már nem igaz. Vonaton, buszon olvasva el kellett takarnom a számat, mert nem bírtam megállni hogy ne nevessek. Olyan poénok vannak benne, hogy az ember le esik a székről. Drogok, prostik, alkohol na meg a háború utáni angol kisváros Aston. 63 évesen még ma is nyomja a bulikat, pedig az orvosok szerint rég meg kellett volna halnia, úgy szétcsapta magát.  Nem érdekes, ha valaki egyáltalán még csak hallani sem hallott Ozzy Osbourne-ról, vagy a Black Sabbathról, esetleg nem rajong a könyvekért. Ez a könyv kötelező! Olvassa el mindenki, aki bírja a botrányos humort!

Íme egy részlet a könyvből:

,, KÜLÖNÖSEN VESZÉLYES! VÉDŐMASZK VISELÉSE MINDEN ESETBEN KÖTELEZŐ! SOHA NE HAJOLJON A TARTÁLY FÖLÉ!"

Megkérdeztem valakit, hogy mi van a tartályban, és kiderült, hogy diklór-metán. Elgondolkoztam rajta, hmmm, vajon be lehet tépni ettől a cucctól? Úgyhogy az egyik nap fogtam magam, lehúztam a maszkot, és egy másodpercre a tartály fölé hajoltam. ,,Váááááóóóóóó" Pont olyan volt, mint szipuzni... csak százszor jobb. Úgyhogy ezután minden reggel szippantottam egyet a tartályból. Sokkal olcsóbb volt, mint kocsmába járni, Egy idő után már napi kétszer hajoltam a tartály fölé. Aztán háromszor. Aztán minden ötödik percben. Csak az volt a baj, hogy minden szippantásnál nagy, olajos foltok jelentek meg a pofámon, így a többi dolgozónak nem kellett sok idő, hogy rájöjjenek, mi folyik itt. Ha teaszünetben megláttak, mondták is, hogy:

-Már megint a kibaszott mosógépnél voltál, ugye? Ember, kurvára kinyírod magad.

-Mire gondoltok? - kérdeztem ártatlan tekintettel.

-Az az anyag kurvára mérgező, Ozzy.

-Pont azért viselem állandóan a védőmaszkot, és soha nem hajolok a tartály fölé. Ahogy a figyelmeztető tábla előírja.

-Húgyagyú! Ne csináld, mert tényleg kinyírod magad.

Néhány héttel később már ott tartottam, hogy szinte fogalmam nem volt róla, hol vagyok. Kóvályogtam fel-alá és énekeltem, elkezdtem hallucinálni, de ennek ellenére sem álltam le. Nem is tudtam magam leállítani. Aztán egyik nap kidőltem. Teljesen kiütve feküdtem a tartály mellett, amikor rám találtak. ,,Azonnal hívjátok a mentőt - mondta a főnök. - És soha ne engedjétek vissza ide ezt az idiótát!"

Apámék persze kiakadtak, hogy már megint kirúgtak. Még mindig velük éltem a Lodge Road 14.-ben, és elvárták volnam hogy szálljak be a számlák fizetésébe, én viszont megpróbáltam a lehető legtöbb időt otthon tölteni. A muterom azonban beszélt a főnökeivel, és szerzett nekem egy állást a Lucas üzemben, ahol szemmel tarthatott. ,,Tanonc leszel John - mondta. - A legtöbb ember a te korodban a fél karját is oda adná egy ilyen lehetőségért. Szakmát tanulsz. Képzett autóduda-hangoló leszel."

Elszorult a szívem.

Autóduda-hangoló?

Akkoriban az emberek valahogy így álltak hozzá az élethez: iskolába jársz addig a rövid ideig, amíg lehet, utána elmész tanoncnak, aztán kapsz egy szar munkát, amire büszke vagy annak ellenére is, hogy tényleg egy szar munka. Onnantól fogva egész hátralévő életedben az a szar munka lesz a mindened. Birmingham lakóinak nagyobbik része meg sem élte a nyugdíjas kort. Egyszerűen csak holtan estek össze a munka közben.

Nem akartam ebbe a csapdába beleesni, csak éppen ötletem se volt, hogyan lépjek le Astonból. Megpróbáltam Ausztráliába emigrálni, de nem volt pénzem útra. Aztán megpróbálkoztam a hadsereggel is, de a sereg nem akarta, hogy próbálkozzak vele. Meglátta a randa pofámat egy egyenruhás figura, és azt mondta, hogy: ,,Bocsánat, de nekünk szófogadó emberekre van szükségünk, nem holmi lázadókra."

Így hát elvállaltam a gyári melót, Pat haveromnak pedig azt mondtam hogy a zeneiparban fogok dolgozni.

-Mit értesz az alatt, hogy zeneipar? - kérdezte.

-Mindenféle dolgot hangolok be -  válaszoltam bizonytalanul.

-Na de miféle dolgokat?

-Törődj a magad dolgával, baszd meg!

 

Szólj hozzá!

Címkék: könyv rock zenész beszámoló drog börtön alkohol black vagy elzárás ozzy legendák osbourne alkoholista sabbath paranoid halva élve

A bejegyzés trackback címe:

https://utcaembere.blog.hu/api/trackback/id/tr193405152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása